Rabu, 18 Julai 2012

MOJO-ANDAI KU BERCINTA LAGI

aku kerap mendengarkan lagu Mojo berulang kali tanpa jemu. .....rindu, cinta dan kenangan antara 2 jiwa.  jiwa yang telah lama mati antara celahan memori dengan cinta yang tlah lama hilang.  sesungguhnya cinta itu teramat indah dan sesuatu yang sukar dimengertikan. bagiku...cintaku hanya satu dan ia telah ku simpan rapi.

cinta, kasih, sayang.....bagiku pengertiannya berbeza.  menerima sayang seorang sahabat adalah sesuatu yang selalu diungkapkan.  kasih dari seorang yang hampir dan menghargai kehadiran kita di hati adalah satu penghormatan.   cinta adalah khalimah sayang paling tinggi buat seseorang yang hidup dalam jiwa kita tanpa kita pinta atau kita sedari.

walaupun kasih sering hadir memayungi resah jiwa, aku sering merantai hati dari berbicara. tentang rasa dan impian yang terjerat.  aku membiarkan seribu persoalan tanpa jawapan.  andai bersemuka persoalan yang sama....aku dengan tenang berbicara. hadirlah tanpa mengkhianatinya.

menguntum senyum pada setiap persoalan yang tiba.  dalam kemelut rasa yang berbaur sepi dan rindu....aku mengatur luka di bibir tawaku.  menawan tiap langkah sepi dan rindu .  dan hanya aku yang bisa mengerti ....percaturan hati.

andai ku miliki cinta itu lagi....izinkanah ia kekal menjadi milikku abadi atau...kiranya aku tak layak memiliki, izinkanlah aku merasai indahnya cinta iu selagi ada hayatku.

andai aku perlu memaksa lafaz cinta....akan ku pastikan bayangmu bukanlah penyebabnya.  telah ku patrikan memori cinta itu....ku bina layar baru....mencorak di langit terbentang tanpa sempadan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...