Khamis, 9 Februari 2012

bila sepiku berbicara

tatkala aku sendirian pagi ini....rasakan bagai ada kekosongan yang berlopak di jiwa. kesendirian ini rasakan begitu sunyi sekali. tanpa ku cuba mengimbau kenangan lama. diri ini bagai di sapa angin lalu.....resah berlagu rindu. aku tersandar lelah perjalanan bermusim ku pendam.

entah kenapa lara itu tersangkut di birai kasih yang satu. tak terlerai biar ku cuba memacu. dalam setiap pandangan ada kelibat yang memintas. aku lelah....

semalam telah ku tinggalkan bersama nokhtah luka. hari ini aku bangun membuka naskah baru dari lipatan memori yang jelas ku benamkan. aku mengais rindu pada cinta yang yang satu. sememangnya cinta itu sering mewarnai pelangi ku.

aku adalah lambang jiwa wanita yang tabah.....biar goresan adakalanya berdarah, aku tetap tersenyum menutup peritnya luka itu. aku adalah permata yang akan terus bersinar meskipun kelam sang langit menutup sinar mentari.....kerana.....aku dan cinta adalah satu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...