Isnin, 21 Januari 2013

2 TAHUN BERLALU DALAM SEPI

begitu cepat masa berlalu tanpa ku sedari ........21hb Januari tiba lagi.  Ya Allah, sudah 2 tahun pemergiannya.  Membawa bersama deritanya dan meninggalkan kami seadanya dalam rindu dan kenangan yang tak pernah padam.  

Deritanya berakhir jua...perjalanan ku teruskan tanpa janji yang pasti.  Biar pun tangis itu terhenti, biar luka terjahit sudah, namun rindu itu tak pernah berkubur.  Hari ini, aku masih sendiri menjalani hidup yang penuh likuan bersama 3 orang permata hatiku tanpanya di sisi.  Saat rindu itu datang bertamu, aku rebah seketika terkenang detik jasadmu di pisahkan dari pandanganku buat selamanya. 

 Dirimu masih ada dalam diriku.  Jauh ku kunci cintamu di dasar hati yang semakin kental berdepan dugaan di dunia nyata.  Cintaku....saat pemergianmu ku rasakan segalanya telah lenyap....disentap sekelip mata.  Dalam tangis dan sendu berbekal secebis kecekalan yang tersisa, aku bangun dalam serba kepayahan , merawat duka di hati, menyapu airmata yang berderai tanpa henti dan melabuhkan rindu yang tak bertepi pada doaku untukmu. 

 Aku terima kenyataannya....kau tak akan kembali lagi.  Dan saat ini, kesepian menjemput rindumu.  Aku redho dengan ketentuanNya.  Saat rindu ini sarat ku bendung dalam sepi yang membungkam hati pada kenangan bersamamu, aku cuba membina impian di garis rindu yang tak akan ada hujungnya.  Cinta itu tak akan berlabuh. Rindu itu tak akan surut.  Di mana jua diri ini ku bawa.....dirimu telah ku sulam di hati. 

 Ia akan di situ selamanya kerna aku tak pernah khianati cinta ku padamu selama aku di sisimu.  Semadilah dengan tenang di sana.  Satu ketika nanti aku jua akan bertamu di sana.  Hingga tiba masanya....ku panjatkan doakan untukmu semoga tempatmu abadi di sana di samping KekasihNya..............Al-fatihah buat cintaku yang pergi                  "ALLAHYARHAM ISMA'AIL BIN HASSAN-21/1/2011"







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...