Jumaat, 8 Jun 2012

trauma cinta

aku mencari tafsiran cinta kala awan melindung sinarnya.....kebingungan dalam resah yang tak bertepi. secarik duka menakung lara jiwa. kenapa ia bukan milikku jua? masih wujudkah setia cinta di dunia nyata? bila ia diragut tiap kali hadirnya.... cinta.....maya...realiti...ilusi...fantasi.....kejujuran, kesetiaan, keikhlasan....redup pandangan mata kala menerima hakikatnya ia tiada tatkala diri amat memerlukan. aku bisa menghulur harapan setinggi gunung biar di jiwa tak punya lagi hati yang merasa....aku mampu melakar bahagia meskipun jahitan lara berbekas selamanya....tapi aku tak mampu menggenggam impian seorang insan untuk diriku. cinta umpama sebutir permata yang tak dapat dinilai dengan mata kasar. ungkapan tak mungkin dapat menceritakan segala kandungan yang tersimpan di tabir hati. melodi bukan gambaran lagu jiwa sebenarnya. khatimah cinta punya rahsia....dalam persepsi dan ilusi sendiri. aku hanyalah seorang pencinta yang setia....dan cintaku hanya 1

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...