Ahad, 23 September 2012

memoir cinta

kita sering mendengar kisah cinta lama muncul kembali. ungkapan patah tumbuh hilang berganti, bukanlah asing bagi kita semua.  tapi, sejauh manakah kekuatan cinta yang telah lama menyepi?
ikatan perkahwinan bukanlah satu tanda bahagia akan bersama hingga ke akhirnya.

hanya segelintir yang mampu menikmati nikmat kebahagiaan dalam penyatuan cinta sejati hingga ke penghujungnya .  kadang-kadang kita tak mampu untuk menyangkal ada kekuatan pada cinta yang terselindung berabad lama.  kisah cinta seorang ayahanda tak pernah berakhir meskipun di lerai dipertengahan dan terpisah hingga ke akhirnya.  sesungguhnya janji itu pasti tertunai.  hanya kuasa Allah yang mengatasi segalannya.  cinta yang abadi yang terputus di pertengahan akhirnya disemadikan bila jasad dan nyawa tak lagi bersatu.  kisah cinta abadi tak akan pernah berakhir.  di penghujung cnta yang terpisah.....mereka ditemukan bersebelahan nisan tanpa dirancang.

kini.....kisah cinta itu menjadi tunggak keyakinan.  cnta yang tulus dari hati tak mungkin akan lenyap biar berabad lama.  kini cinta itu menjadi inspirasi untuk menikmati tulusnya kasih.  cinta yang tulus tak terzahir di dunia nyata tapi, ia cukup kuat untuk dirasai selamanya........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...