Isnin, 31 Oktober 2011

tatkala takbir bergema

AIDILADHA akan tiba lagi .....kali ini sayunya bertimpa. andai selama 10 tahun ini, aku meraikan lebaran jauh dari kampung halaman...tanpa keluarga terdekat dan tanpa sanak saudara. AIDILFITRI lalu telah ku tempuh dengan luka yang dalam. dalam duka yang memamah hati dan jiwa, ku baluti dengan sekuntum senyum bersama keluarga dan teman persekolahan.

kini dugaan itu tiba lagi. haruskah aku meraikannya tanpa sembilu yang tertusuk? 6/11/2011....seharusnya aku meraikan ulangtahun perkahwinan ke 12 bersamanya. dugaan apakah sehebat ini untuk ku tempuh sendiri? dalam serpihan ketabahan yang ku kumpul ini, aku cuba untuk berdepan melawan getir di hati. semoga bila takbir raya bergema, aku bisa menyahutnya dengan redho....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...