Ahad, 30 Oktober 2011

untuk seorang sahabat

perjalanan ini terasa begitu pantas berlalu. sesingkat usia perkenalan kita cukup untuk menjadikan keakraban satu tema yang selesa. tak banyak persahabatan yang mampu menghulur keikhlasan. aku hanyalah seorang sahabat di landasan kejujuran yang bertumpang ketawa dan resah, mengandar sekuntum senyuman yang tulus, aku adalah aku......

menerima seadanya pasti lebih bermakna. tanpa persoalan, tanpa pertikaian......masa silam adalah coretan yang terpahat dalam memoir hidupku. dan perjalanan hari esok akan menjadi titipan hari ini. sebuah harapan hanya bisa dibina dengan hati yang terbuka.

aku sering melihat persahabatan yang dibayangi keegooan. apakah kebendaan dan pangkat nilainya lebih tinggi dari tulusnya persahabatan? syukurlah kerana dalam hidupku ini aku masih merasai kasih sayang dalam sebuah persahabatan. kerana itulah aku amat menghargai setiap persahabatan yang dihulur....kerana akulah lambang setianya persahabatan yang tulus.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...