Ahad, 5 Ogos 2012

aku dan cinta

aku tak pernah kesal mengenal erti cinta.  meskipun bagiku cinta itu hanya satu.  bila ia pergi ia berkubur bersama luka.  sesetiaku pada cinta, aku tak pernah meragui cintaku.  entah kenapa cinta tak pernah mekar lama untukku.  apakah takdirnya aku hanya merasai cinta itu hadir tanpa memilikinya.......aku pasrah.

kelmarin.....luka lama hampir sembuh.  tanpa ku tagih imbalan kesetiaan.  hari ini, aku lewati penuh sendu dan pilu tatkala cinta itu ramah menyapa.  goresan lama berdarah semula.  aku menyimpan seribu luka di garis perjalanan yang menghambat waktu dan usiaku menelan tragedi ngeri berulang.

jauh ku lontar impian tersembunyi.  sejauh mungkin ku baling bayangan mengekori.  ku teduhkan diri dari ekoran sinaran matahari agar bayang tak terus mengekori.  aku dan resah itu dalam satu nadi.  aku dan luka itu dalam satu nafas.  aku dan cnta itu dalam satu nyawa

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...