Khamis, 23 Jun 2011

PEMERGIAN YANG TAK KEMBALI


Tanggal 21/5/2011, genap 5 bulan pemergian arwah suamiku yang tercinta Allahyarham Isma'ail b Hassan ke hadrat Illahi. Semalam 22/6/2011 , aku meraikan ulangtahunku yang ke 41 tanpanya lagi. Terasa kekosongan dan kesayuan yang amat pedih. Menjelang detik 12 malam, hati makin dihiris pilu...aku mengalah. Akhirnya aku mendapatkan facebook untuk menampung kepedihan.

Tersayang pergi tanpa pesan. Meskipun aku sentiasa di sisinya, tiada pesanan terakhir buatku. Dia pergi meragut seluruh rasa yang ada dibenakku. Seluruh cinta agung luluh bersama tangisan yang sarat dengan luka. Dia membawa bersama sendu dan tawa 11 tahun melayari hidup bersama. Puas ku tanya kenapa diri ini diduga...bertahan 5 thn perkahwinan yang pertama. Dan aku diduga lagi selepas 11 tahun ....jiwa yang terluka ini ubat dengan airmata pilu. Terbayang wajah manisnya dipertemuan pertama dulu.

Perkenalan singkat melalui internet ini telah membawa ke jinjang pelamin. Siapa sangka ia bertahan 11 tahun dan berakhir dengan luka yang dirobek sekian dalam. Aku bagai terawang-awang mencari tapak dan mencari diri sendiri. Aku kehilangan diriku dalam hidup ini. Dan bergelut dengan segala kemungkinan yang bakal tiba.

Di celah-celah kepayahan ini aku merindukan kehilangan dan kehadirannya. Tapi aku pasrah pada ketentuanNya. Aku harus melayari hidup ini bersama 3 anakku yang belum mampu untuk memahami dan mentafsir gelodak hatiku. Pada Mu ku panjatkan doa....berilah aku kekuatan dan ketabahan untuk menjalani hari esok sedangkan hari semalam telah pun aku tinggalkan.
Semalam yang hadir tak mungkin bertemu lagi. Cintaku berlabuh bersama derai airmata yang mengalir saban hari tanpa henti. Kini aku cuba bangun meniti hidup berbekal secebis kecekalan dan dengan sisa cinta yang tak mungkin padam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...