Jumaat, 24 Jun 2011

PERJALANAN SEPI SEORANG PERINDU

Sejak kecil aku menjadi perindu yang setia. Sang perindu yang setia menanti hadirnya satu detik untuk dinikmati penuh bahgia. Menjadi kesayangan ayahanda bukanlah kemegahanku. Syukur alhamdulillah aku diberi kelebihan dalam pelajaran. Hari demi hari aku meniti hidup sebagai perindu. Kala itu, aku tidak tahu pada siapakah rindu ini harus aku labuhkan.

Dari kehancuran sebuah perkahwinan ku bina semula mahligai rumahtangga yang baru....namun rindu itu belum juga terpadam. 23 tahun lamanya kau mencari jawapan . Aku meniti hidup dibelenggu rindu yang menikam kalbu. Satu persatu ku singkap diari hidup...aku pasrah pada ketentuanNya hingga akhirnya 2 tahun yang lalu rinduku berlabuh di pusaranya.

Ku sangka rindu itu pergi bersamanya.....namun ia masih setia terpahat di hati hingga bersulam pula rindu yang ditinggalkan oleh tersayang. Kuatkah aku atau sekadar melepas lelah ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...