Sabtu, 25 Jun 2011

SEINDAH MENTARI PAGI

Hari ini aku bisa mengukir sebuah senyuman paling tulus dari sudut hati yang paling dalam. Entah kenapa segalanya bagaikan indah buatku. Pencapaian anak-anak dalam pelajaran biarpun tidaklah terlalu cemerlang tapi membanggakan. Aku bersyukur dengan anugerah Tuhan yang maha agung.

Bukan semua orang mampu menempuhi apa yang aku lalui. Hari ini hati ini rasa yakin dengan kemampuan diri. Melihat anak-anak membesar di depan mata dengan harapan pengorbanan ini tidak sia-sia. Melihat sekeliling begitu ramai anak-anak yang punya ibu dan bapa tetapi hidupnya tiada arah. Kenapa semua ini terjadi pada anak bangsa kita? Sayangnya bila sesuatu berlaku barulah kita menyedari di mana salah kita.

Hari ini aku mula belajar menghargai diri sendiri. Belajar merasai cinta dalam diri dan belajar memahami bahasa hati. Mentari yang hadir pagi ini menyakinkan aku.....sentiasa ada ruang di hati untuk diisi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...