Sabtu, 30 Julai 2011

BISIKAN RAMADHAN

Ya Allah.....di sejadah aku bersujud
merendah diri pada kekuasaanMu
menyerah diri pada hikmahMu
aku pasrah dengan ketentuanMu
menerima segala suratan hidupku
biar luka seribu impian
aku meredah belenggu kesedihan
berlari mencapai redho Mu

kebesaranMu dengan Ramadhan yang mulia
aku lemah di tabirnya malam
melalui kekosongan yang Kau pulangkan
dalam retak harapanku
aku terbujur lesu dalam amarahMu
terpedaya melawan kehendak
aku longlai dalam rindu yang tak dapat ku usir....

dalam derai airmata menyambut Ramadhan
aku semakin dihimpit duka
pada sebuah kehilangan
pada sebuah kenangan
pada sebuah cinta
yang tak mampu untukku selindungkan

telah ku duga hati akan berdarah
telah ku kira jahitan akan terburai
sakitnya jiwa dipukul hiba
pedihnya luka disiram rindu
Ramadhan ini tanpamu.....
aku kecundang dalam mencari mu
aku tewas dalam langkah ku
kerana......di balik sinar Ramadhan ini.....
aku sendiri tanpa dirimu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...