Sabtu, 30 Julai 2011

GAMITAN RAMADHAN GAMITAN RINDU

Tatkala umat Islam membilang hari menanti hadirnya Ramadhan yang mulia.....aku di sini mengira hari detik sayu berlabuh bila dirimu tiada lagi buatku.

6 bulan berlalu bagai terasa masa itu pantas berlari meninggalkan aku. Kau pergi meninggalkan sekeping hati yang sarat rindu dan duka. Dalam kembara sendu, ku rawat hati luka tanpa kesal di dada. Rindu yang bertandang tak mampu ku usir. Bagaimana mungkin ku tepis memori yang hadir sedang diri adalah milikmu.

Ramadhan yang tiba diiring sayu yang terpilu. Pertama kali kami bersendirian tanpamu. Dan aku pula dipisahkan darimu buat selamanya dan anakku juga terasing di utara. Sejak awal pemergianmu aku meruntun resah berlagu sayu. Bagaimana harus ku lalui Ramadhan ini tanpamu. Anak-anak sudahpun terasa ketiadaanmu. Sungguh berat ku pikul beban d hati.. ...kepayahan ini mengajar aku erti kecekalan. Ku kesat airmata hening dalam sendu meluah rindu padamu. Terhentikah waktu bersama cinta yang kau nisankan?

Sesungguhnya perjalanan Ramadhan akan sepi dan sayu tanpamu. Terjerat segala bahagia di jala kesedihan di gamit rindu Ramadhan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...