Ahad, 17 Julai 2011

KAU BUKAN MILIKKU


Aku mencari dalam kelam membisik suara. Siapakah jelmaan yang hadir dalam mimpi semalam? Hadir sejenak mengundang rindu, mengusung beban di hati merobek mimipi.

Engkau hadir tatkala sepiku berlagu. Mencubit tragedi puluhan tahun berlalu. Sama sahaja tiap kali kau sentuh hatiku pasti luka berdarah. Ku lihat bahgia terpancar di wajahmu leka melayan puteramu. Ah, egoisnya aku jika aku katakan tidak terusik naluri wanitaku pada sepasang mata yang merenung tajam tepat ke mataku . Ku kira pertemuan ini tidak memberi kesan lantaran kau berada jauh dari jangkauan ku.

Aku tersenyum sambil berlalu, pedulikan dengan rasa. Pedulikan gelisahmu. Walau diasak bertubi akuan darimu aku masih bisa menolaknya. Biar seteguh mana janji kau lafaz, biar semanis mana madah kau luahkan dan meskipun di hatiku ada rasa yang menyinggah sejak hadirmu aku pasrah membuka langkah.

Walau tanganmu menyambut mesra, walau hatimu menyatu jua maafkanlah aku tak bisa menerima. Telah ku kuburkan rasa itu kelmarin lewat salammu ku sambut....lepaskanlah hanya kerana kau bukan milikku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...